Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Saturday 15 September 2012

Koleksi Novel Hanni Ramsul.............







Hanni Ramsul @ Rohani Sulong pernah memenangi tempat ketiga dalam Anugerah Pilihan Pembaca Popular~Berita Harian 2011 melalui novel PERGILAH AIR MATA. Sy bagi 5bintang utk novel nie....
best....best...best.......................




Setahu sy ada 3 novel karya Hanni Ramsul
1. Biarlah YM Berbicara.
2. Pergilah Air Mata.
3. Kuseru Rindu Itu.


Biarlah YM Berbicara
Karya Hanni Ramsul
Terbitan KAKI NOVEL ENTERPRISE
Harga RM 20.00
‘Andai ada ingkar di hati, menepis wujud di sisi.
Andai bibir kelu untuk hujani bicara indah pada kemarau hati…...
Aku rela jemari menjadi pengganti, menarikan irama indah cinta kita.
Biarkan saja YM yang terus berbicara……..’

SINOPSIS YG TERDAPAT DI BELAKANG KULIT NOVEL. 

Abang Kamal……………..Walau segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini.Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati…
Encik Firdaus…………Memandang wajahmu, mengapa debar sering bertandang? Cintakah itu? Sungguh aku tidak pasti, kerana, cinta memang tidak pernah wujud di hati ini.Dan, kalau bukan cinta kenapa pula cemburu sering mengejar langkah ini? Cemburu pada bahagiamu yang tidak bertepi…
Charming……….Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat padamu. Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin wujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati ini, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu…
 Aku………Aku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya, cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang siur permainan duniawi ini…








Pergilah Air Mata
Karya Hanni Ramsul
Terbitan KAKI NOVEL ENTERPRISE
Harga RM 28.00
‘Akan  kulepaskan jua air mata ini pergi…….
jauh……
sejauhnya…....
sehingga sepasang mata ini
tidak mampu ingat pada hangat titisannya dahulu.

SINOPSIS YG TERDAPAT DI BELAKANG KULIT NOVEL.
Noktah bahagia yang menjadi anganku, ternyata Cuma titik mula pada derita yang tidak bertepi. Sumpah bukan ini yang aku mahu. Sumpah juga, aku tidak pernah mahu membuat kau terseksa. Tidak pernah mahu merobohkan bahagiamu. Atas rasa bersalah, aku rela melihat kau menganyam bahagia bersamanya. Namun, mengapa perlahan-lahan layananmu member tanda tanya di hati ini? Mungkinkah kita sama-sama berkongsi satu rasa? Mungkinkah kita sudah sama-sama terpaut? Atau….mungkinkah segala yang berlaku tidak lebih hanya mainan perasaanku sendiri? Mungkin…..kerna aku yakin, bencimu tidak mungkin berubah saying. Bencimu padaku setinggi awan yang menyapu langit……SABRINA

Memang aku benci. Memang aku tidak pernah rela dengan takdir ini. Namun, kenapa tulusmu terus mengikat aku pada ikatan paling kubenci ini? Mengapa hati ini penasaran setiap kali kau menagih perpisahan yang pernah aku janjikan? Cintakah ini, apabila aku tewas tiap kali memandang wajahmu? Sayangkah ini, apabila hatiku digaru resah tiap kali aku cuba lari darimu? Mustahil cinta kerana cintaku sudah kusimpul kukuh di hati dia. Lalu, apa sebenarnya yang berlaku di antara kita? Bagaimana cara untuk aku hapus wajahmu yang terus menemani mimpiku? Di mana noktahnya mainan perasaan ini…….BADRUL.



Bagi yang dah baca novel PERGILAH AIR MATA nie boleh lah ke blog Hanni Ramsul utk baca special ending PERGILAH AIR MATA.





Ku Seru Rindu Itu
Karya Hanni Ramsul
Terbitan KAKI NOVEL ENTERPRISE
Harga RM 26.00
‘Cinta ini mungkin tidak layak
untuk mengintai ruang di hatimu,
sayang ini juga mungkin tidak pantas
untuk bersemi di lembah rasamu……

SINOPSIS YG TERDAPAT DI BELAKANG KULIT NOVEL.

Perkahwinan itu tiada kekurangan langsung. Hisyam bahagia menjadi suami kepada Idayu dan Idayu sepuluh kali bahagia bergelar isteri kepada lelaki yang dicintai sepenuh jiwanya itu, walau perkahwinan mereka bukan berlandaskan perasaan cinta pada mulanya. Kebahagiaan hampir menjadi sempurna dengan kehadiran seorang anak lelaki yang cukup keletah.

Namun di pihak Hisyam, bagai ada satu kekosongan di hatinya. Kekosongan yang dia rasakan perlu diisi dengan kehadiran seorang gadis manis yang bernama Maisara. Maisara mengajarnya erti rindu. Maisara juga berjaya membawa debar di hatinya apabila mata saling bertaut. Yakin, itu adalah cinta yang dicari, Hisyam nekad mahu bersama Maisara.

Namun…….. satu hakikat yang mula dia sedar, desakan demi desakan daripada Maisara agar Idayu disingkirkan di antara mereka, telah membuka satu dilema baru. Walaupun dia yakin hubungannya dengan Idayu hanya berlandaskan rasa tanggungjawab, satu kenyataan yang perlu dia hadapi…….dia tidak mampu untuk berpisah dengan Idayu.
Lalu, benarkah ada cinta yang mekar di hatinya untuk Maisara, dan benarkah juga hubungannya dengan Idayu hanya kerana tanggungjawab semata-mata? Mampukah dia menerima hancur sekeping hati milik Idayu dengan kecurangannya dan mampukah Maisara terus membawa bahagia di jiwanya? Siapakah sebenarnya yang benar-benar dia cinta?








maaf kiranya terdapat sebarang kesalahan sy di laman ini....Ini sekadar catatan buat diri sy.... pada sy setiap novel yg telah sy baca ,terdapat ayat2 yg sy suke ( dan terlekat di minda….) & mungkin ada sesiapa yg nk join sy.....wassalam......(*_<)





No comments:

Post a Comment