Thursday, 20 December 2012

Novel Baru......1.2x5~Areila Sahimi 2.Sayang Cikgu Ketat-Ketat~Rafina Mimi Abdullah dan 3.Selepas kamu......







Nie la dia novel-novel yang baru saya beli.....Novel-novel nie saya kirim kat adik saya yang dok kat Politeknik Permatang Pauh, Penang….. thank you Acung, Laen kali boleh la k.yant kirim lagi yow.......
(n_n) (^_^)

Novel 2x5 karya Areila Sahimi dan Sayang cikgu ketat-ketat….Sebuah novel lagi tu,  Selepas kamu karya Sofea Ixora adalah pilihan adik saya (dia terpikat ngan novel nie, last2  di tolak kat saya, jadi nak buat macam mana…bayar aje le..sebab citernya pon ok gak)

Saya dah baca bahagian awal novel 2x5 di blog Areila Sahimi iaitu http://starluvu.blogspot.com/2009/07/2-x-5.html
Terasa nak sangat tahu endingnya.. Almaklumlah karya Areila Sahimi tidak pernah mengecewakn  setakat nie... Dan akhirnya ternyata tidak mengecewakan...... best dan sangat-sangat terhibur <3
Novel 2x5 nie, kalau tak silap saya pernah menang Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian 2011 di tempat kedua....
Novel Sayang cikgu ketat-ketat pula, saya baca bahagian awal novel nya di http://www.penulisan2u.my/2011/12/novel-sayang-cikgu-ketat-ketat-1/

Nie la cover untuk novel Sayang cikgu ketat-ketat di penulisan2u.......
novel nie kira ok juga.....best juga dan tak la rugi beli.....











2x5
Karya Areila Sahimi
Terbitan Kaki Novel
Harga RM19.00

Seorang kecewa menonggeng.
Seorang kecewa berguling.
Seorang merentas Lebuh Raya Utara Selatan.
Seorang terbang menyeberangi Laut China Selatan.
Agak kalau seorang kata sudah sampai ke pusat angkasa ISS.
Mahu yang seorang lagi akan kata dia sudah memjejakkan kaki ke tanah bulan!!!!!


SINOPSIS YANG TERDAPAT PADA DIBELAKANG KULIT NOVEL 
Seniman Agung Tan Sri P.Ramlee pernah berpujangga…..sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Itulah asam garam hidup berumah tangga, pahit manis pastinya akan terasa.
Pada Syakirin, Zaim bukan lelaki jahat. Zaim itu lelaki baik. Cuma perlu ada teknik yang mantap sahaja untuk menjinakkannya.
Pada Zaim, Syakirin itu okey juga. Cuma hatinya sahaja belum terbuka untuk menerima kehadiran wanita lain selepas peristiwa pengantin perempuannya hilang pada hari pernikahannya dua tahun dahulu.
Setebal mana tembok ego lelaki, pasti akan runtuh juga akhirnya apabila melihat haknya yang halal itu sudah indah berdiri di depan mata. Masakan dia mahu menolak. Dari rasa dingin, mereka berdua mula membina mahligai bahagia bersama.
Disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari.
Datangnya Sofea dengan tiba-tiba mengganggu keharmonian rumah tangga yang dibina. Bila datang insan ketiga memang payah untuk meletakkan rasa percaya pada pasangan kerana wanita biasa pasti sahaja punya rasa marah bila mana haknya cuba dirampas oleh wanita lain.
Dalam kalut dengan kehadiran Sofea, muncul pula Johan Razi si hartawan yang hartanya tidak habis makan menimbulkan cemburu dihati Zaim. Masakan dia tidak berperasaan begitu andai isterinya bukan main bermanis bahasa dengan duda beranak satu itu.
Antara Syakirin dan Zaim, mereka saling menuduh siapa yang curang. Mereka mula mencemburui sesama sendiri. Bila masing-masing 2x5 memang susah nak tentukan siapa salah siapa betul. Syakirin atau Zaim??????? Memang cemburu 
tanda sayang. Tapi terlebih cemburu juga boleh membawa padah………




Sayang Cikgu Ketat-ketat
Karya Rafina Mimi Abdullah
Terbitan Kaki Novel
Harga RM20.00

“Saya sayang cikgu.”
“itu aje?”
“Saya saying cikgu ketat-ketat.”
“Hah? Apa dia?”


SINOPSIS YANG TERDAPAT PADA DIBELAKANG KULIT NOVEL 
Nurul Anis adalah seorang anak yang bercita-cita tinggi mahu mengubah nasib keluarganya yang hidup di dalam serba kekurangan. Di sekolah dia menjadi perhatian Cikgu Safarin yang sering membantunya. Pelbagai cara telah dibuat oleh Cikgu Safarin semata-mata untuk menarik perhatian Nurul Anis. Setiap kali perasaannya cuba diluah, ada saja perkara yang menghalang sehingga memaksa Cikgu Safarin meluahkan rasa hati melalui ‘tulisan’ di belakang buku rujukan milik Nurul Anis. Dalam usaha Cikgu Safarin memikat Nurul Anis, ternyata, cinta yang lahir dari lubuk hati Cikgu Safarin itu bersahut jua. Antara pelajar dan guru, kasih sayang dipupuk dan disemai sehingga membawa ke jinjang pelamin di waktu usia Nurul Anis masih muda.

“Jadi… Anis sudah buat keputusan? Anis akan terima lamaran saya?”

“Cikgu… saya cintakan cikgu tapi untuk berkahwin dengan cikgu dalam usia saya yang semuda ini, sangat berat bagi saya. Cuma itu aje yang cikgu kena faham.”

Kebahagiaan melayari rumah tangga mula dikecapi di awal pernikahan. Namun SMS daripada bekas tunang Cikgu Safarin mula menghantui fikiran Nurul Anis. Pertemuan di antara Cikgu Safarin dengan Aida untuk menyelesaikan masalah dan menjelaskan semuanya membawa bahana yang besar di dalam rumah tangga mereka sehingga terjadinya satu malapetaka yang hampir-hampir meragut nyawa Cikgu Safarin. Nurul Anis mula dihimpit rasa bersalah setelah Cikgu Safarin terlantar koma. Dalam pada itu juga, kehadiran Aida seringkali menyakiti hati Nurul Anis dengan mendakwa dirinya bakal menjadi isteri kedua kepada Cikgu Safarin. Betapa luluhnya perasaan seorang isteri apabila mendengar pengakuan itu. 

“Awak terlalu naif Nurul Anis. Saya adalah cinta pertama Arin. Awak ingat senang-senang ke dia nak lupakan saya? Tak mungkin!”

Berjayakah Aida mencuri kembali hati Cikgu Safarin? Apakah masih sempat Nurul Anis membisikkan ucapan hikmat ‘sayang cikgu ketat-ketat’ kepada suaminya?





[O_o](*_*)[>_<](^_^)[n_n]

Yang menarik dr novel nie


"Tak sangka pulak, nenek saya tiba-tiba saja ada kat depan mata. Emmmmm......nampaknya Anis berbohong dengan saya. Memang betul la Anis masih tak puas hati dengan saya tapi tak mengaku..........."
Lagu nie la yang berkumandang dari handphone Anis yang berada di dalam poket baju sekolah Anis. Kan dah KANTOI...hehehehe...
Aishiteru


Lagu kegemaran cikgu Safarin..
Ada Band ~ Nyawa Hidupku.


Keluar dari hospital, Cikgu Safarin dengar lagu tau...
Steelheart ~ She's Gone
best tau lagu nie.

Selepas dengar lagu nie, Anis nekad untuk pulang kepangkuan cikgu Safarin. Walaupun dihalang oleh ayahnya dan masih belum habis berpantang.
Eren feat. Romi ~ Pelengkap Hidupku.





 Selepas Kamu
Karya Sofea Ixora
Terbitan Fajar Pakeer
Harga RM19.00

Rindu itu nafasku,
Saying itu degup jantungku,
Cinta itu nyawaku…..


SINOPSIS YANG TERDAPAT PADA DIBELAKANG KULIT NOVEL  

Alia: “Kenapa hati ini dicipta untuk disakiti berkali-kali? Tidak sanggup rasanya untuk terus disakiti begini. Ya Allah hanya Kau yang mengerti betapa sengsaranya diri ini hanya kerana menagih cinta sejati daripada makhluk bernama manusia.
Tengku Azril: “Alia…… Aril bukannya lelaki yang sempurna pun. Namun apa saja yang Aril beritahu Alia sebelum ni, tak ada satu pun dusta. Semuanya benar. Setiap hari Aril mengingati Alia…..…”
Haqimi: “Tapi kalau Alia berdegil nak bayar juga Qimi terima. Cuma bukan bayar dengan duit tapi Alia kena jadi isteri Qimi.”
Alia pernah bahagia dengan cinta pertamanya, Tengku Azril. Angan-angan mereka musnah untuk hidup bersama atas angkara ibu Tengku Azril sendiri. Lebih teruk, Alia dihalau oleh keluarganya. Lantas dia membawa diri ke Kuala Lumpur. Tanpa diduga Haqimi hadir mengetuk pintu hatinya. Alia teragak-agak untuk menerima lelaki itu dalam hidupnya. Namun, sebelum dia sempat merasai kebahagiaan bersama cinta kedua, sekali lagi Alia diuji. Haqimi tiba-tiba menghilangkan diri. Lebih bingung dia secara tidak rela menjadi tunang
Faris iaitu abang Haqimi sendiri.

Dalam penantian menunggu Haqimi kembali semula kepadanya, Alia dikejutkan dengan kehadiran Datin Zaidah, wanita yang bertanggungjawab memusnahkan impiannya untuk hidup bersama cinta pertamanya. Wanita itu meminta pertolongan Alia agar memujuk Tengku Azril balik ke Malaysia selepas hampir empat tahun tidak pulang ke tanah air.
Ternyata pertemuan Alia dengan Tengku Azril bukanlah pertemuan biasa. Tengku Azril benar-benar ingin memujuk Alia agar kembali kepadanya semula. Hidup Alia yang tenang tiba-tiba menjadi resah dek tiga lelaki dalam hidupnya. Faris, tunang tidak sengaja Alia. Haqimi, bos dan kekasihnya. Tengku Azril, bekas kekasih merangkap tunang tidak jadi.








maaf kiranya terdapat sebarang kesalahan sy di laman ini....Ini sekadar catatan buat diri sy.... pada sy setiap novel yg telah sy baca ,terdapat ayat2 yg sy suke ( dan terlekat di minda….) & mungkin ada sesiapa yg nk join sy.....wassalam......(*_<)







Tuesday, 9 October 2012

Novel AWAK SUKA SAYA TAK?






Awak Suka Saya Tak?
Karya Melur Jelita
Terbitan Karya Seni
Harga RM35.00
Dengan kasih sayang Allah, tiada yang mustahil.


SINOPSIS YANG TERDAPAT DI BELAKANG KULIT NOVEL.

Kisah kasih sayang
di antara Hilman Yong kacukan Korea – American – Cina dan Intan Zulaikha. Mereka sangat berbeza tetapi kerana perbezaan itulah mereka berjodoh. Namun, apakah kesudahan jodoh mereka apabila Hilman Yong, seorang yang baru mengenali islam lebih mencintai islam daripada Intan Zulaikha yang sememangnya dilahirkan islam dari keturunan akibat perselisihan faham dan ego.

Muncul pula Damien Yong yang sentiasa menyesakkan dada Intan Zulaikha dengan aksinya yang daring, sexy, nakal dan menggoda. Intan terpaksa bersabar dengan Damien semata-mata untuk mendapatkan semula Hilmannya…seorang hamba Allah yang penuh kesabaran dan kesopanan.

Hilmanku…sifuku…kekasihku…Kembalilah…
“Saya tak pernah tinggalkan awak. Walaupun awak jauh, saya dapat melihat awak. Walaupun awak jauh, saya dapat mendengar awak. Saya sentiasa di sisi awak. Awak sentiasa di sisi saya, di sini……” Hilman Yong.

“Don’t worry, I won’t kiss you. Saya tak cium sembarangan gadis. Saya tak ada selera dengan gadis biadap dan sombong seperti awak. Cik Zulaikha…….saya nampak kehampaan di wajah awak. You really want me to kiss you. I can feel it. I can see it. From you eyes…..your lips. Tetapi seperti saya cakap tadi, saya tak ada selera dengan orang biadap. Ciuman saya tidak semurah itu. Hanya gadis yang bertuah dan terpilih saja.” Damien Yong.

“Saya akui saya gembira bersama Mr. Damien. Saya tak boleh menyembunyikan perasaan saya tetapi perasaan saya terhadap Mr. Damien sepertimana kita bersentuhan, saling bercium…..tetapi hanya dinding kaca. Ada batas dan sekatan yang tidak boleh dipecahkan…….walaupun cuba dipecahkan pasti kita akan cedera, ditusuk atau dihiris. Itulah islam. Yang menjaga maruah dan kesucian sesuatu hubungan. Hanya hubungan halal yang boleh melenyapkannya.” Intan Zulaikha.


 Double thumb up n 5 star untuk Novel AWAK SUKA SAYA TAK?


[O_o](*_*)[>_<](^_^)[n_n]
Yang menarik dr novel nie
Menurut penulis, Melur Jelita kita tak akan jumpa ayat2 romantik @ ayat2 'tangkap lentok' dalam novel AWAK SUKA SAYA TAK? nie.......
Ye ke????? 
Bagi sy, ada banyak ayat2 romantik dalam novel nie....
Beliau juga tidak berani mengklasifikasikan novel ini sebagai novel islamik......tp bagi sy novel ini terdapat banyak ilmu2 berkaitan islam.....
Kebiasaannya sy mengambil masa yang agak lama untuk menghabiskan sebuah novel yang tebal (lebih dari 1000 muka surat).... Tetapi untuk novel nie sy hanya mengambil masa 3 hari dan 65 minit.....hEhEhE.....Excited sangat....sy akan cepat2 wat semua kerja rumah dan kembali membaca.....baca.....baca....baca......baca.......sampai habis.....
and happy ending......(n_n) 







Nie gambaran watak Hilman Yong dan Intan Zulaikha....





Dhun tara, Dhun tara, Dhun tara, Dhun tara
Dhun tara dhum tara dhum-ma
Dhun tara, Dhun tara, Dhun tara, Dhun tara
Dhun tara dhum tara dhum-ma
Dhun tara dhum tara hum!!!!!!!


hEhEhE.....tengok Amrita Aorora, aktres yang mula2 muncul di awal lagu nie...cara dia berjalan....hEhEhE....macam tu la Hilman Yong gambarkan cara Intan Zulaikha berjalan...hEhEhE....libas semua orang kiri kanan.....hAhAhA....(kat m/surat 829)

Pada yang nak baca sebahagian dari novel nie, boleh la lawati laman penulis novel nie
Lagu2 yang disebut dalam novel nie…..

hEhEhE....jadi kebiasaan saya untuk cari lagu2 yang tercatat dalam setiap novel yang saya baca......untuk apa??? tak tau le, mungkin untuk lebih menjiwai novel tersebut lagipun saya nie jarang on radio....jadi tak tau sangat pasal lagu2 yang terkini @ hit ni...



Nilai cinta mu....


I see you....ost Avatar 

Kuch Kuch Hota Hai...........

Back for good~ Take That

Muqabala....Prabu Deva.

Aku bukanlah Superman~The Lucky Laki


I Hope ~FT Island

Sedetik Lebih~ Anuar Zain

The Lazy song~ Bruno Mars

Mata ke mata.....ke hati
hati ke hati
hati-hati 
bibir ke bibir
bicara janji
janji ka janji.........
Bawa Aku Terbang~ The Faboluous Cat

Not Alone ~ Park Jung Min
Lagu best.....sy suka <3...







Good bye my love by Teresa teng
wo ti ai ni cai cien......
Sedap lagu nie....dengar banyak kali pun tak jemu.lembut aje....walaupun tak faham kecuali 'ai'....hEhEhE


Okay, tu dia lagu yang ada disebutkan dalam novel nie.....ada la beberapa lagu yang sy tak tau apa tajuknya.....lagu tu pernah dengar tapi tak tau tajuknya....jadi tak boleh la nak uploadkan kat cini....~_~

Lai2 Belajar Bahasa Cina
Wo dui bu qi ~ Saya minta maaf
Wo yuangliang ni ~ Saya maafkan awak
Ni xihuan wo ma? ~ Awak suka saya tak?
Wo xihuan ni ~ Saya suka awak
Wo hen xihuan ni ~ Saya sangat suka awak
Wo xiang nian ni ~ Saya rindukan awak






 thAnk yOU kak mimiE sebab bagi sy rasmikan novel yang baru kak mimiE beli nie ......bEst giLEr......










maaf kiranya terdapat sebarang kesalahan sy di laman ini....Ini sekadar catatan buat diri sy.... pada sy setiap novel yg telah sy baca ,terdapat ayat2 yg sy suke ( dan terlekat di minda….) & mungkin ada sesiapa yg nk join sy.....wassalam......(*_<)