Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Friday 13 January 2012

Novel d. AIR MATA.......7 Hari Mencintaiku d. Lafazkan Kalimah Cintamu


Sediakan tisu sebelum mula membaca.......

   

7 HARI MENCINTAIKU & LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU karya SITI ROSMIZAH. 
Penulis ini cukup bijak bermain dengan emosi.. 
Ada lucu, geram, benci, sakit hati yg tahap gaban punyer lah, sedih giler, dan of course happy ending.....


Lima bintang utk setiap novel nie.....

7 HARI MENCINTAIKU 


Khuzairi <3 Mia Adriana

Kalau dah jodoh....pasti akan bersatu jua akhirnya.......tak kira le apa halangannya.. 
Sabaaar aje le ngan mulut si Mia Adriana....... Dengan kurang ajarnya, plus lak ngan biadap punya perangai .....huiii!!!! bukan calang lah... tp si Khuzairi nie sabo aje le...
iyelah dah tu CINTA HATI  dier dari zaman sekolah...cinta pandang pertama... Khuzairi ni pown ade gak kelemahannya...yelah manusia biasa....
apapown citer nie mmg BEST......


LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU  

RM26.90
Tahun 2010



sinopsis kat belakang novel
Tengku Aqilah, seorang anak yang disisih oleh bapa kandungnya sendiri. 13 tahun di perantauan membina kehidupannya seorang diri. Kepulangannya kepangkuan keluarga telah membuka tirai luka dalam hidupnya.

Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberi Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap 'tea lady' di syarikat milik keluarga mereka.

Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris Melayu itu begitu membenci gadis ini, mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar dimata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebencian terhadap dirinya.

Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? 
MampukahTengku Aqilah terus menagih kasih dari bapanya?
Begitu utuhkah api kebencian Tengku Ryan Ameer pada dirinya??



Tengku Aqilah <3 Tengku Ryan Ameer
Qila <3 Ryan


Benci diawal pertemuan but loving giler kat ending citer nie....Betul la kot org2 selalu kata...
'benci2 akhirnya memutik cinta.....sayang gileee last sekali jiwa merana.......'
'tak kenal maka tak cinta'

Sanggup la si Aqilah nie pakai rambut afro...hehehe..make up tebal giler.....letak lak mole sikit punya besar kat muka....pakaian lak kontra sungguh colour nya....tambah lak ngan bedak sejuk yg tebal giler.......hahaha... ingatkan si Aqilah nie benggong.... rupa2 nya ada rahsia  d. kisah sedih disebalik penampilannya yg pelik tu....
apapown citer nie mmg BEST......


Antara dialog yg menusuk kalbu dan menggeletek hati... 

"Husband......"
"Excuse me? Apa kau panggil?"
"Husband... Kenapa, dah memang awak husband saya, habis tu nak panggil apa? Takkan nak panggil hoi pulak."
"Panggil nama aje. Tak payah husband-husband. Geli aku dengarlah"
"Panggil nama? Tak naklah, nampak macam saya ni sama tua aje dengan awak. Anyways suka hati sayalah nak panggil apa pun. Mulut saya air liur saya, buklan pakai mulut awak........ Husband........awak nak makan Maggi tak? Kalau awak nak saya bahagi dua........ Tak nak sudah!! Buat jual mahal konon,  sedapnya Maggi aku ni..."
"Pizza encik...."
"Hai, dah tak sedap ke Maggi tu?"
"Sedap apa. Tak nampak saya mengunyah ni? Sampai hancur saya kunyah tahu tak. Tak payahlah awak nak eksyen dengan pizza awak tu. For you info husband, saya tak suka pizza, tak suka langsung!!
"Eh...Ada


*********

"Qila, saya sebenarnya tak bersedia lagi nak kembali semula dalam hidup awak. Saya tak bersedia menggunakan panggilan abang, panggilan sayang. Jujur saya katakan saya tak bahagia. Buat masa ni saya tak bahagia.......
Tapi Qila jangan salah anggap, memang saya dah maafkan Qila, cuma buat masa ni perasaan saya masih tawar setiap kali berada di sisi Qila."
"Habis tu apa yang abang ucapkan masa Qila sakit dulu tu hanya pura-pura ya?.......
Okey, sekarang Qila faham. Correct me if I am wrong, abang hanya berlakon masa tu semata-mata nak memulihkan semula jiwa Qila, semangat Qila dan apa yang abang lakukan hari tu semata-mata kerana papakan? Bukan kerana kasih abang pada Qila?
Tapi apa pun, Qila ucapkan ribuan terima kasih pada abang kerana sudi menjadi a good pretender semata-mata nak pulihkan diri Qila. Kesian abang mesti dalam tempoh beberapa hari ni abang begitu tertekan."
"Qila, I am so sorry, tapi ini lebih baik dari saya terus hidup berpura-pura di samping Qila kan?"
"Yup, Qila setuju sangat so apa yang abang nak buat sekarang?'
"Okey, saya nak awak jauhkan diri awak dari saya....."
"Sorry bang, Qila nak keluarkan handphone sekejap. Qila nak rakam suara abang. Qila ni pelupa sikit orangnya. Nanti Qila boleh pasang setiap hari supaya sentiasa ingat................ Lagi bang?"
"Kalau boleh saya tak nak Qila tinggal dengan saya di rumah ni, saya nak bersendirian. saya tak perlukan Qila untuk jaga makan pakai saya. Saya tahu nak menjaga diri saya sendiri. Kalau boleh juga jangan telefon saya hari-hari,  jangan SMS saya, jangan sediakan minuman saya lagi di ofis, makan saya dan tunggu saya balik sama. Saya rasa tertekan. Percayalah kalau memang jodoh kita ada, saya sendiri akan datang pada Qila nanti............
Sure, Qila boleh datang sini setiap hujung minggu, tapi pasal keizinan tu tak perlulah Qila susah-susah nak call. Mulai hari ini saya izinkan ke mana pun Qila nak pergi."
"Terima kasih bang, Qila balik dulu."
"Biar abang  hantar Qila..............."
"Tak payah tadi masa Qila keluarkan phone, Qila sempat SMS Ana suruh call teksi. Qila tunggu kat luar."


*********

Tengku Aqilah ade nyanyi lagi ni di m/s 166.....



Tengku Aqilah ade jugak nyanyi lagi ni di m/s 688.....
nyanyi kat puncak gunung tu.....






No comments:

Post a Comment