Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Wednesday 23 January 2013

HASIL KERJATANGAN SAYA ~FELT CRAFT......




Inilah felt craft saya yang pertama….
Emmmm, tak cantikkan…nak buat macam mana…kenyataan tentang kebenaran itu......sememangnya pahit…. (>_<) Ahaks......

Hahaha….tak apa......tak apaaaaa, ianya tidak langsung melemahkan semangat saya….bukan semua orang berjaya pada cubaannya yang pertama..kan..kan..

PRACTISE MAKE PERFECT

Ok.....kebanyakan felt craft yang saya buat adalah untuk anak dara saya, Syifa @ nana yang baru berumur 2 tahun....kesian tengok dia main masak-masak....tak ada benda yang nak digoreng dan dimasak....kalau ada pun, benda tu sama besar ngan periuk dia....jadi dia akan ambil pemadam milik abang-abang dia...apalagi, berlakulah kekecohan disitu....hahaha....
Maka saya pun buatkan le ikan dan telur untuk digoreng....

 
Alhamdulillah nana suka....Seronok sangat nana dapat ikan dengan telur tu....sampai dibawa tidur....(^_^)

Seterusnya saya buat pula cookies / kudapan pula.....

Set minum petang untuk nana.....

Keychain Felt Craft Love....

 



 






Sebenarnya segan nak bagi orang tengok keychain love saya ni....senget 

benget....al kesahnya masa nak mula jahit, Yee Yee Yee....nak buat pelan-pelan...tak mau kelam-kabut...nak buat pelan-pelan...tak mau kelam-kabut...tapi masa tengah jahit....ter excited nak tengok hasilnya....laju je jahit.....dan itulah hasilnya.....



Felt craft owl keychain.....

Sebelah kiri tu cubaan pertama, saya tak berapa puas hati ngan burung hantu tu....cuma warnanya yang saya suka...yang sebelah kanan ni kira ok sikit la kot.....saya tak pandai nak jahit jahitan insang pari.... jahitan insang pari saya tak kemas, jadi saya cuma jahit jelujur aje....burung hantu yang coklat ni pula,saya jahit sembat jee..... kira ok la kan...jadi la untuk orang yang baru berjinak-jinak ngan felt craft....


















Ada lagi beberapa kain felt telah dipotong dan tunggu turn untuk dicantumkan / jahit.....jadi sekarang asal ada aje masa terluang, saya akan buat felt craft....memang menyeronokkan....dua beradik ni pun dah tempah nak bagi kat cikgu mereka, untuk hari guru nanti.....hehehe..Hari guru lama lagi la....sekarang baru bulan 1....hari guru bulan 5...agaknya dua beradik ni takut mak deme ni tak sempat nak jahit ko.....hohoho....
Keychain burung hantu ni, saya cadang nak bagi kat adik-adik ngan kak ipar saya  yang sambut birthday 6hb, 14hb dan 23hb januari (tak tau la deme suka ke tidak...hehehe....)
ini untuk anak teruna saya, Syakir izz dan Syahmi izz..... budak dua orang ni la orang kuat saya.....hehehe...tukang pergi beli kain felt, reben, butang, dan lain-lain lagi lah yang berkaitan ngan felt craft ni........terima kasih ye anak anak mak......

Seronok sebenarnya felt craft nie.... Misi seterusnya saya nak cuba buat hello kitty keychain, felt fake cake, KFC (krafty felt chicken), dan macam-macam lagilah.....burung hantu tu pun ada macam-macam design....cute sangat......
nanti lain kali saya upload lagi hasil felt craft.....
daaaaaaaaaaa...





4 comments:

  1. happy tengok hasil kerja akak. especially yg untuk nana tu. maaf. komen entry lama. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ye, sudi singgah diblog sy yang tak seberapa ini...terima kasih juga kerana meninggalkan komen yang manis untuk sy... ^_^ tak pe komen entry lama, asalkan komennya buat sy happy....

      Delete
  2. Telor goreng n suma brg masakan tuh Allah geram !! 😂😂 insyallah nk buatkan jugak tuk my Syifa 😁😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh my, rasyiqah hussain pun punya Syifa juga? berapa umurnya... try la buat, semuanya mudah dan amat menyeronokkan.. terima kasih kerana sudi singgah diblog sy ni....

      Delete