Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Sunday 11 May 2014

NOVEL DEKATNYA CINTA..


DEKATNYA CINTA
Aisya Sofea
Terbitan ALAF 21 sdn.bhd.
Harga RM35.00

Berjanjilah.....akan kita belai cinta ini dengan penuh kejujuran

SINOPSIS YG TERDAPAT DI BELAKANG KULIT NOVEL.
Doa Adam Mukhriz dan Ain Hawani di bawah Multazam di Masjidilharam telah dimakbulkan ALLAH S.W.T. Kini, mereka mengutip makna cinta yang tertinggal sebelas tahun lalu. Untuk kali kedua, mereka saling jatuh cinta kembali. Kata dan janji diulang-ulang. Ya! Tiada sesiapa lagi antara mereka yang akan ditinggal pergi.

Namun, kebahagian mereka tiba-tiba dipanah petir. Dugaan datang menyihir dua hati. Sejambak bunga ros di tangan Ain mencetus prasangka Adam. Siapa yang beri? Cemburunya merasuk apabila terlihat isterinya bersama lelaki lain. Itukah lelaki yang selalu Ain puji?

Adam kecewa! Kenapa Ain permainkan kepercayaannya? Kenapa Ain tergamak menduakannya? Ain curang! Ain tidak setia! Ain sudah lupa dia adalah suami! Akhirnya, Adam melafazkan talak.

Sekujur tubuh Ain bagai kaca yang terhempas. Tangannya menggigil menadah takdir. Sekali lagi hatinya dipalu pilu. Adam salah faham. Adam silap pandang. Adam lebih ego sebenarnya! Emosi suaminya mendahului akal. Dia cuba menyuarakan semua itu tapi Adam enggan lagi mendengar.

Arissa dirampas pergi! Ain sudah tidak punya apa-apa. Status bekas isteri menjadikan dia hampir mati.



[O_o](*_*)[>_<](^_^)[n_n]

Yang menarik dr novel nie

(T_T) (>_<) (T_T)
“Saya dah tiada perasaan sayang pada dia”
“Saya dengan ini menceraikan Ain Hawani binti Mazlan dengan talak satu”


(^_^) (^_^) (^_^)
Abang, my love for you dies when the last petal of these roses fall. I love you, always will and always be -Ain

“Ain buat jiwa abang terusik dengan kata-kata tu. Itu kenangan lama kita berdua, kan? Abang yang titipkan ayat tu pada Ain dulu. Sekarang Ain pulangkan ayat tu pada abang pulak. Itu yang buat abang lagi susah nak lupakan Ain”


Sebelum ni Aisya Sofea ada buat sambungan cerita dari 5 novelnya yang lain.. Novel tu bertajuk BUATMU KEKASIH~ kesinambungan dari novel JAUH, JENDELA HATI, SEHANGAT ASMARA, GELORA JIWA dan KAU UNTUKKU. best sangat, seolah-olah watak-watak dalam novel tu hidup dan menjalani kehidupnya macam kita-kita ni....
masa tu ada juga terdetik dihati, kenapa adam dan hawa tak dibuat kesinambungannya??? kenapa ya???
tapi sekarang adam dan hawa telah pun ada novel kesinambungannya...
DEKATNYA CINTA A.K.A ADAM DAN HAWA 2...
Yeaaaah!!! memang terbaiklah..
double thumb up untuk penulisnya AISYA SOFEA.......


kulit novel ni keras, macam cover kamus dewan la pulak....hihihi....









maaf kiranya terdapat sebarang kesalahan sy di laman ini....Ini sekadar catatan buat diri sy.... pada sy setiap novel yg telah sy baca ,terdapat ayat2 yg sy suke ( dan terlekat di minda….) & mungkin ada sesiapa yg nk join sy.....wassalam......(*_<)

No comments:

Post a Comment